torsdag 26. januar 2017

Flying Trapeze

Som noen sikkert har fått med seg så har jeg prøvd meg på en rekke med Aerial-aktiviteter i det siste. Jeg kjøpte en pakke med 4 timer og har så langt prøvd Silk og Hoops. Denne gangen var det Flying Trapeze jeg prøvde, og i likhet med de to andre aktivitetene var også dette noe jeg aldri hadde prøvd på før! Man trenger altså ingen bakgrunnskunnskap for å prøve!


Flying Trapeze er den sirkus-aktiviteten hvor man henger og svinger fra en trapez noen meter opp i lufta. Økta varte i 90 minutter og begynte med litt oppvarming. Dette er den første aerial aktiviteten hvor flere gutter også var med!


Etter oppvarming fikk vi en rask gjennomgang i hvordan vi skulle henge fra trapezen før vi fikk på oss sikkerhetsbelte og gjorde oss mentalt klare for å slenge oss ut! Jeg klatret opp stigen til hylla, fikk hjelp til å gjøre meg klar, også var det rett å slett bare å gjøre det! Jeg slengte meg ut, fikk beina opp, slapp hendene og hang opp ned! Så var det bare å gjenta til jeg igjen hang fra armene og kunne slenge meg ned! Adrenalinkikk i massevis og gjett om jeg var glad jeg hadde sikkerhetsbelte!



Neste triks vi lærte var å slippe trapezen med beina mens vi hang opp ned. Det er ikke så veldig vanskelig, egentlig, men det går jo i mot absolutt alt hjernen din forteller deg at du skal gjøre. Siste triks vi lærte var rett og slett å slenge oss over til en person som var på den andre avsatsen! Det gikk også utrolig nok, selv om det måtte to forsøk til for min del! Den første gangen var jeg alt for tregt ute og landa på madrassene. Da var det greit med sikring 😂

Alt i alt syns jeg Flying Trapeze var utrolig morsomt og jeg drar nok gjerne tilbake igjen. Minuset er at det er mye ventetid og dermed blir heller ikke treningseffefekten så stor. Hvis du ønsker hardtrening anbefaler jeg heller at du prøver Silks!


Alt i alt vil jeg si Flying trapeze var
Morsomt 10/10
Vanskelighetsgrad 6/10
Treningsnivå 3/10


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar