søndag 1. mars 2015

Påmeldt til birkebeinerløpet!

Da har jeg meldt meg på birkebeinerløpet for i sommer! Det er på 21 km, noe som er lengre enn jeg noen gang har løpt før. Også har jeg nettopp funnet ut at man ikke kan løpe med musikk, men i og med at de ikke er så strenge på det, så vurderer jeg å prøve meg med musikk uansett!


Jeg må derfor legge meg i hardtreneing, og jeg tenker å følge Garmin sitt treningsopplegg med 5 økter i uka fra og med mandag.
Neste uke skal jeg derfor løpe:
1 rolig økt på 30 minutter
1 økt med 6 minutters intervaller (Vurderer å endre denne til 4 minutter)
1 økt rolig løping i 40 minutter
1 økt med 8 minutters intervaller i oppoverbakke
1 rolig 90 minutters økt (tror jeg kutter denne til 60 minutter!)

For håpentlig vis blir jeg klar til å løpe 21k før i sommer!

1 kommentar: