mandag 2. februar 2015

1/2 dags kostholds-suksess.

Jeg prøver å leve sunt, men jeg er litt over middels glad i sjokolade så jeg går på en del "sprekker".

Når jeg kom over en enkel kostholdsplan fra Trening.no så tenkte jeg perfekt. Litt kjedelig, men dette kan jeg klare å holde!! Planen besto først og fremst av ris (1dl per måltid) og Kylling/kalkun/hvit fisk (150g per måltid). Tilsammen skulle jeg ha fire måltider med dette hver dag.

Jeg kjøpte derfor inn både kylling og ris. Planen var å lage middagen klar til neste dag, så jeg målte opp og kokte ris, og stekte kylling med grønnsaker. Min umiddelbare tanke var "Jøss, det var mye ris", men jeg tenkte også at den som har skrevet denne artikkelen sikkert vet bedre enn meg hva han driver med.

Jeg fordelte maten i posjoner, puttet det i kjøleskapen og gikk til sengs - klar for en ny og sunnere hverdag. Jeg started dagen med proteinpulver og dro til universitetet for å jobbe. Etter noen timer var jeg klar for mitt første måltid, men det ble en stor skuffelse.

Før det første så smakte det jo dønn kjedelig. Men enda verre - det var jo ALT ALT for mye mat for meg. Uansett hvor mye jeg prøvde så klarte jeg ikke å få i meg hverken all kyllingen eller all risen. 4dl ukokt ris blir mye mat når det blir kokt, selv om det er fordelt utover en hel dag. 600g kylling er jo nesten 4 kyllingfileter og over 700 kalorier. 167 proteiner - bare i kyllingen - må da være mer enn jeg trenger??

Så mitt nye sunne kosthold varte i nøyaktig en halv dag. Restene ble brukt til å lage stekt ris til middag også dagen etterpå. Nå sitter jeg egentlig bare igjen med spørsmålet - Har noen prøvd, og lykkes, med dette kostholdet???

Vurdering:
Vansklighetsgrad (6 er enkelt): 6
Effekt: Kom ikke så langt - 0
Smak: 1
Tilsammen: 1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar