fredag 6. februar 2015

Quest barer - er de sunne?

Jeg elsker proteinbarene fra quest. Spessielt den med Chocolate Chip Cookie dough er min favoritt! Jeg pleier å spise en av disse etter trening eller hvis jeg får skikkelig lyst på sjokolade :)

Men, jeg har oppdaga at veldig mange er så utrolige skeptiske. Folk syns ikke de ser gode ut (ok, det kan jeg kasnkje være enig i!), at så mye proteiner umulig kan være sunt og blah blah blah. Den siste artikkelen jeg fant var en fra vektklubben som slo fast at vanlig mat var sunnere (Dah-revelusjonerende). Men artikkelen påsto en del andre ting som jeg syns var nesten frekt, sånn som 

"Jeg vet at mange lavkarboentusiaster hyller QuestBarene opp i skyene og synes de er fantastiske. Samtidig vet jeg at dersom man virkelig vil like noe, så klarer man å venne seg til det meste!"

Hva skal det bety liksom? At eneste grunnen til at jeg liker proteinbarer er fordi jeg har bestemt meg for det? Hun får selvfølgelig lov til å si at hun ikke syns de er gode. Men jeg må da vel få lov til å syns de smaker godt uten å bli annklaga for å like de bare fordi jeg virkelig vil?

Videre ahr hun ikke noe argument for hvorfor quest barer ikke skal være bra, men hun er tydligvis negative til de uansett. Jeg begyner til og med å lure på om hun er spona av Nutrilett, for de er tydligvis mer enn bra nok: "Questbars er ikke tilsatt vitaminer og mineraler, noe Nutrilett måltidsbarer faktisk er." og "Selv tror jeg nok ikke jeg vil bli en fast kunde av QuestBarer. Selv om det hender en sjelden gang at jeg tyr til en bar (gjerne Nutrilett måltidsersatter) fordi det er praktisk og lettvint"

Jeg kommer nok uansett til å fortsette å spise mine barere, så får kostholdsekspertene mene hva de vil mene! Artikkelen finner dere i hvertfall her: Hvor sunne er egentlig proteinbarene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar