søndag 29. mai 2016

Løpebeltet


Har etter jeg har flyttet til Hønefoss funnet ut at dette er et slags løpebelte for her er det løp hele tiden, nesten så det blir for mange av dem. Området har et veldig aktivt løpemiljø og det ser en på alle løpegrupper på treningsentrene, alle folkene som er ute å løper hele tiden og alle løpene du kan delta på hele tiden.

Jeg har ikke klart å få meg alle men skal nevne noen her

Hytteplanmila: 10 km løp som går mest på asfalt i Hole kommune, løpet begynner å bli ganske stort og har mange påmeldte. Det er kjent for å være et lett løp som gir gode tider på mil løp.

Schjong5er'n: 5 km løp som løpes på Schongslunden i Hønefoss, her er det både barneløp først på dagen og 5 km løp senere. Løypa går både på asfalt og i skog og inneholder lite bakker og er derfor lett å løpe

Eggemomila: Denne har jeg ikke løpt selv så kan ikke utale meg om hvordan løpet er, men har godt/jogget 5 km runden på Eggemoen. Løypa går mest på skogsbilveg og har noen bakker men er ganske lettløpt.

Nulløp: Dette har jeg skrevet om før og du kan lese om det her

Ringeriksmaraton: Stort løp som foregår i August. Du kan her velge mellom å løpe hele maratonen selv, løpe 1/2 maraton sammen med en person til eller løpe det som etapper med lag. Jeg skal løpe 3 etappen sammen med 8 andre slik at vi løper 5 km hver. På kvelden er det fest på Sundvollen for de som har løpt

Hank William's minneløp: Løp som arrangeres på Kilemoen en gang i året, løypa er på skogsbilveg og sti og er temmelig flat, men du må passe litt på siden du er i skogen. Artig løp med musikk av Han William undervegs i løpet. De samme som arrangerer dette løpet hat flere løp, er du interresert kan du lese mere her.

Som du ser er det mange løp i området noe jeg syns er veldig artig da løping blir morrsomere dersom du har noe å trene mot. Ser også at det er mange av de samme som møter på flere løp så her kan en også bli kjent med andre løpere som en kan lage seg treneplaner sammen med, trening sammen øker jo gleden med løping. Er helt sikkert noen løp jeg ikke har nevnt her, men dette er de jeg kjenner til på nåværende tidspunkt. Ved å gå på kondis sine sider kan du få oversikt over løp i hele Norge og her kan du velge Hønefoss for å lese om de løpene jeg ikke har nevnt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar