onsdag 4. februar 2015

4x4 på romaskin - NY P.B!!

Dagens trening besto av 4x4 på romaskin

Jeg har aldri vært så begeistra for utholdenhetstrening fordi jeg syns det blir kjedelig alt for fort. 4 minutters intervaller er derfor noe som egentlig passer meg ganske bra. I det siste har jeg også begynt å gjøre disse på romaskin.

På romaskin tar jeg 4 minutter med roing og 3 minutters pauser. Tilsammen gjøre jeg 4 intervaller, og da er jeg helt helt utslitt. Concept2 row har en funksjon som gjør at du kan legge inn både hvor lenge du vil at hvert intervall skal være og hvor lang du vil at pausa skal være. Du finner denne under Custom Workout på menyen!

Jeg prøver å holde strokraten (der det står 26 s/m nå) på mellom 22 eller 24, med en spurt de siste 30 sekundene.

Grunnen til at jeg syns disse intervallene har vært litt morsome er at jeg har merka så stor fremgang. I dag er fjerde gangen jeg gjør de i januar. Min første totale tid var på 3636m. I dag kom jeg på 3819!! 183m bare på en måned! I tillegg fikk jeg til alle intervallene over 900m!!

Relativt fornøyd med dagens trening med andre ord. Plank-challenge går også greit enn så lenge. Men så er den fremdeles bare 30sekunder. Neste uke blir nok litt hardere!

Romaskina fjør forresten at du bruker alle de store muskelgruppene i kroppen! Hvis det er interesse for det så kan jeg lage et innlegg med ro-tips?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar