mandag 16. januar 2017

Aerial - Hoop

Jeg fortalte tidligere at jeg har prøvd meg på forskjellige Aerial/ nysirkus aktivitetet! Sist prøvde jeg "Silk" og denne gangen her var det "Hoop" som sto på menyen.

Aerial Hoop består av en ganske stor ring som henger fra taket. Du kan velge hvor høyt den skal henge, men siden vi var nybegynnere var vår ganske nærme madrassene på gulvet!

Vi begynte med litt oppvarming og noen styrke-aktiviteter. Deretter var det å gå i gang med ringene. Det første vi lærte oss var hvordan vi skulle komme oss opp i sittende stilling på ringen og gå ned igjen på riktig måte. Dette var ikke så teknisk vanskelig, men det krevde litt styrke i armene.

Deretter var det å lære forskjellige triks. Vi lærte supermann, halvmåne og å henge etter toppen av ringen. På slutten fikk vi spørsmål om vi ville lære noe enkelt eller utfordrende. Jeg slo til med utfordrende, og siden jeg var mest høylytt av oss nybegynnerne så var det "utfordrende" det ble. Det siste vi lærte var da å henge opp ned i ringen!

Aerial Hoop var veldig morsomt og jeg likte dette bedre enn Aerial Silk fordi jeg følte meg mer trygg på ringen enn jeg gjorde i silkebåndene. Jeg syns at Aerial Silks var mer fysisk krevende, men fordelen var at det så veldig mye mer elegant ut enn det Hoops gjør. Jeg fikk også massive blåmerker etter ringen i aerial hoop. Men alt i alt en veldig morsom økt som jeg absolut vil anbefale andre å prøve!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar