torsdag 19. mai 2016

Pole-Fitness!



Jeg har nettopp kommet hjem fra Pole-fitness og jeg tenkte jeg skulle fortelle litt om hvordan timene jeg går på er! Jeg har drevet med Pole-fitness i ca et år nå, og syns jeg har lært utrolig mye. Det er også kjempe gøy og jeg gleder meg til hver time! Jeg trener Pole-fitness en gang i uka.

Klassen jeg går til er en liten klasse med kun 5 jenter og en trener. Vi har alle sammen vår egen pole, noe jeg syns er utrolig viktig. Da kan jeg trene på det jeg vil akkurat når jeg vil og jeg slipper å vente på andre. Timene jeg gr på er kun pole-fitness, så det er ikke noe av det danse-rundt-stanga som mange forbinder med Pole.

Timene begynner med lett oppvarming og litt strekking før vi begynner med styrkedelen. Denne varer som regel i 10 til 15 minutter og er beinhard. Det er mye fokus på mage og kjernemuskler, samt på armstyrke. Heldigvis er treneren flink på å være kreativ og det har blitt prøvd ut mange forskjellig leker og ulike typer sit-up og armøvelser. I dag var det 5 minutter med armstyrke som inkluderte ulike typer pushup og forskjellige armeøvelser på stanga. Så var det over i 5 minutter med mage hvor øvelsene var blant annet butterfly-situps, planke og legg-raises. Til sist avsluttet vi med 5 minutter med beinøvelser.

Etter dette begynner vi med pole. Som regel driver all vi fem som er der med forskjellige ting, og nybegynnere og mer avanserte er gjerne i samme klasse. En blokk med øvelser består av 4 forskjellige øvelser, og det er e ny blokk ca hver fjerde uke. Treneren går rundt og hjelper til på de øvelsene man sliter med, ellers er det mye av å prøve seg frem. Heldigvis har vi matter til å legge under for når vi gjør opp-ned øvelser. Det er disse som er min favoritt, men jeg sliter mye mye mer med de hvor jeg skal spinne.

Her kommer noen bilder jeg har tatt fra jeg først lærte å sitte på Polen til de litt mer avanserte øvelsene jeg har lært i det siste.

Så fornøyd når jeg klarte å sitte! 
Første opp-ned øvelse og min favoritt så langt. Denne kjentes godt i magemusklene og jeg fikk store blåmerker på lårene i starten, men det har heldigvis gått seg til! 
En litt mer avansert opp-ned øvelse! 
Samme øvelse, men hakket mer avansert med bare et bein på! det tok lang tid å bygge opp en følelse av at jeg hang trygt på denne! 

Dagens øvelse - Drama-Queen! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar